W tym tygodniu mogliśmy obejrzeć po raz pierwszy Mercedesa klasy S w wersji Maybach. Dziś możemy przekazać oficjalne informacje na temat specyfikacji auta.

Dokładnie wczoraj mieliśmy okazję zobaczyć oficjalne zdjęcia modelu Maybach S680, a już dzisiaj media przekazały informację na temat danych technicznych oraz specyfikacji kipiącej luksusem limuzyny. Model osadzony został w cenniku na oficjalnej, rosyjskiej stronie producenta. Limuzyna już oficjalnie oferowana będzie z 6-litrowym, podwójnie doładowanym silnikiem V12. Moc będzie przekazywana za pośrednictwem dziewięciobiegowej skrzyni biegów. S680 pierwszą “setkę” osiągnie po zaledwie 4,5 sekundach. Prędkość maksymalna ograniczona została do 250 km/h co w tego typu samochodzie jest lekko niezrozumiałe.

Mercedes-Maybach S-Class V12

Jedną z nowości jest rodzaj przekazywania napędu. Teraz moc przenoszona będzie na wszystkie koła. Inaczej niż dotychczas ponieważ poprzednie modele spod logotypu Maybacha napędzane były jedynie na tylną oś. Nazwa S680 wprowadzona została już w 2017 roku. Pod taką nazwą samochód wypuszczany był na rynek chiński. Jak widać na rosyjskiej stronie przyszła ona również do Europy. Nie jest jednak to oficjalna informacja i nie wiemy czy “S650” całkowicie zniknie z gamy. Rosyjski konfigurator ujawnia również wagę samochodu. Wynosi ona równe 2350 kilogramów, co sprawia, że 4,5 sekundy do pierwszej “setki” stają się jeszcze bardziej imponujące. Takie samo wrażenie robi moment obrotowy, który jeszcze oficjalnie niepodany przekroczy 1000 niutonometrów.

Mercedes-Maybach S-Class V12

Wersja V12 nie zostanie przez długi czas najmocniejszą “eską” ponieważ Mercedes-AMG przygotowuje dwie wydajne wersje flagowego modelu. Mówi się, że obie będą hybrydami typu plug-in. Słabsza S63e legitymowała się będzie mocą około 700 koni mechanicznych i pojawi się jeszcze w tym roku. Mocniejsza S73e zaprezentowana ma zostać w późniejszym terminie, a jej moc oscylować będzie w granicy 800 koni mechanicznych. Tymczasem S680 będzie jednym z najdroższych produkowanych seryjnie aut w Europie, pomijając oczywiście supersamochody i hipersamochody. Rosyjski konfigurator pokazuje cenę 310 tysięcy, w przeliczeniu na euro. Warto dodać, że konfigurację zaczynamy od właśnie tej kwoty.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *