Przyszedł czas na GLA 45s AMG. Po wypuszczeniu na rynek nowej generacji klasy A w wersji AMG 45, Mercedes zapowiada premierę bestsellerowego Crossover’a również w sportowej wersji.

Widzieliśmy już kilka nowych propozycji od AMG, w tym podstawowe odmiany A35 oraz A45 czy A45s, które wyznaczyły kierunek rozwoju marki. Teraz przyszedł czas na GLA 45 oraz GLA 45s, jako ikony sportowego Crossover’a. Jednostka napędowa, która będzie odpowiadała za napędzenie tego auta będzie dokładnie ta sama jak ta, która drzemie w klasie A. Silnik M139, przygotowany specjalnie pod ten model, legitymował się będzie mocą 387 koni mechanicznych oraz momencie obrotowym rzędu 480 niutonów. Wariant 45s zostanie wzmocniony do 421 KM, podobnie jak w przypadku popularnego hot hatch’a. Wszystko to połączone za pomocą dwusprzęgłowej, ośmiobiegowej przekładni automatycznej, która przekazuje moment obrotowy za wszystkie koła. Znane już rozwiązanie niemieckiego producenta.

Mercedes szacuje, że pierwszą setkę na prędkościomierzu zobaczymy w około 4,4 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h. Mało w nim zmian w stosunku do klasy A. Producent zastosował podobne, a w zasadzie przeniósł, rozwiązania do crossovera GLA. W przypadku wersji GLA 45s AMG mówimy o jeszcze lepszych osiągach, bo czas potrzebny na osiągnięcie pierwszej setki skraca się do wyniku 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna zostaje fabrycznie zwiększona do wartości 270 km/h.

Poszerzenie błotników sprawia, że auto zyskuję bardziej muskularną postawę. W standardzie dostaniemy 19-calowe felgi, oczywiście za dopłatą możemy posiadać większe, a mianowicie 21-calowe. Tył ma większy spoiler dachowy i zmodyfikowany zderzak, który posiada dwie, nie cztery, rury wydechowe o średnicy 3,2 cala każda. Cena pojazdu oraz dokładna data premiery dla publiczności nie są nam jeszcze znane. Bardzo prawdopodobnym jest, że GLA 45s kupić będziemy mogli dopiero w przyszłym roku. W drugiej połowie 2020 roku poznamy cennik dla rynku polskiego i wtedy też okaże się jak kształtuje się pozycja Crossover’a na rynku.

Odmiana AMG nie jest jedyną jaka wejdzie do oferty producenta, bo przygotowano jeszcze wersję GLA 250 z 2-litrowym silnikiem o mocy 225 KM. Dla osób, które oczekują sportowych osiągów, ale 421 KM to za dużo, Mercedes przygotuje wariant GLA 35 AMG o mocy około 300 KM. Ten ma pojawić się w salonach przed końcem tego roku. Co ciekawe, wersja GLA 250 będzie oferowana zarówno z napędem na wszystkie cztery koła (4Matic) jak i w wersji z napędem na przednią oś. Zatem klienci będą mieli szeroki wachlarz możliwości do wyboru.

Foto. materiały prasowe Mercedes

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *