Redaktor | Fotograf

Porsche Cayenne w wersji Turbo samo w sobie jest piekielnie szybkim SUVem. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby uczynić z niego jeszcze mocniejszego zawodnika. Tak właśnie musieli pomyśleć ludzie w Manharcie, co sprawiło, że wycisnęli z SUVa Porsche aż 805 koni mechanicznych. Ponadto, typowo dla tego tunera, Cayenne CRT 800 otrzymał sporo modyfikacji stylistycznych, co sprawia, że wygląda agresywniej.

Manhart od zawsze słynął z ciekawych pakietów tuningowych dla różnych samochodów. Oczywiście, najbardziej kojarzony jest z marką BMW, jednak tuner bierze się również za inne marki. Tym razem padło na Porsche, a konkretnie na model Cayenne Coupe w wersji Turbo. Ten już sam w sobie jest bardzo mocny, jednak, jak powszechnie wiadomo, mocy nigdy za wiele. Manhart podjął się zarówno podniesienia mocy, jak i zmienienia stylistyki modelu i nazwał go CRT 800. Trzeba przyznać, że wyszło mu całkiem dobrze.

Manhart CRT 800 - Porsche Cayenne Coupe w wersji Turbo na sterydach

Z zewnątrz, Cayenne po modyfikacjach wyróżnia się przede wszystkim oklejeniem typowym dla Manharta. Na karoserii znajdziemy wiele oznaczeń producenta, a także złote naklejki. Tuner zmienił również felgi, które są teraz 10-ramienne i mają rozmiar 22 cali. Całości dopełnia obniżenie Cayenne o 35 milimetrów. Manhart zapowiedział także pakiet dokładek z włókna węglowego, jednak póki co nie został on zaprezentowany. Wnętrze pozostało nienaruszone.

Manhart CRT 800 - Porsche Cayenne Coupe w wersji Turbo na sterydach

Znacznie ciekawej jest jednak pod maską. Zgodnie z nazwą, CRT 800 rozwija nieco ponad 800 koni mechanicznych. Oznacza to przyrost na poziomie ponad 250 koni. Manhart zdołał wycisnąć z 4-litrowego V8 aż 1090 niutonometrów. Modyfikacje obejmują dwie nowe turbosprężarki, a także intercoolery oraz nowy program. Manhart zmodyfikował również układ wydechowy CRT 800. Końcówki mają średnicę 100 milimetrów, a tuner oferuje także możliwość usunięcia filtra GPF. Niestety, Manhart nie podał jak zmieniły się osiągi modelu. Zapewne przyrosty obejmą głównie czasy przyspieszenia od 100 do 200 kilometrów na godzinę. Znając tego tunera, tanio nie będzie, jednak nie są znane oficjalne ceny pakietu.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *