Redaktor | Fotograf

Segment klasy średniej w ostatnich latach nie ma się za dobrze. Choć nadal auta te oferują duży komfort i są nowoczesne, ich popularność znacznie ustępuje SUVom. W związku z tym klienci mają coraz mniejszy wybór spośród produkowanych modeli. Do grona wycofanych aut segmentu klasy średniej będziemy musieli zaliczyć także Renault Talismana. Jego produkcja właśnie dobiegła końca. Niestety, następca prawdopodobnie nie nadejdzie.

W obecnych czasach świat motoryzacji zmienia się bardzo dynamicznie. Modele, do których byliśmy przyzwyczajeni przez wiele lat, odchodzą w zapomnienie. Nie omija to segmentu limuzyn klasy średniej. Powodem jest właśnie zmieniająca się moda i wzrost popularności SUVów i crossoverów. Klienci coraz częściej sięgają właśnie po nie, co skłania producentów do zakończenia produkcji. Taki los spotkał właśnie Renault Talismana. W lutym 2022 roku, z linii produkcyjnych zjechały ostatnie nowe egzemplarze francuskiego modelu klasy średniej.

Koniec produkcji Renault Talismana - następca limuzyny nie nadejdzie

Oczywiście głównym powodem takiego stanu rzeczy jest niezadowalająca sprzedaż modelu. W 2020 roku do klientów w Europie trafiło jedynie 8 tysięcy Talismanów, co jest dość niewielką liczbą. Zwłaszcza w porównaniu z popularnymi obecnie SUVami, których w gamie Renault jest więcej. Niestety, w związku z obecną modą raczej nie mamy się co spodziewać następcy Talismana. Francuzi skupią się na pozostałych modelach w swojej gamie.

Koniec produkcji Renault Talismana - następca limuzyny nie nadejdzie

Talisman został następcą Laguny w 2015 roku. Produkcja trwała 7 lat, a w 2020 roku nadszedł delikatny lifting. Właśnie taki egzemplarz mieliśmy okazję testować. Pomimo słabej sprzedaży, samochód był luksusowy i oferował wysoki komfort. Gama silnikowa składała się z jednostek benzynowych TCe i diesli DCi. Bazowe jednostki rozwijały moc 110 koni (1.5 DCi) i 160 koni (1.3 TCe). W ofercie były również mocniejsze wersje. Na szczycie gamy Talismana mogliśmy znaleźć odmianę z silnikiem 1.8 TCe o mocy 225 koni mechanicznych lub 2.0 DCi o mocy 200 koni. W gamie znalazł się sedan, a także praktyczne kombi, które mieliśmy okazję przetestować.

Foto. Hubert Popiołek

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *