Volkswagen ID.7 2023 debiutuje - dane techniczne, zasięg, moc

Redaktor | Fotograf

Samochody elektryczne sprzedają się coraz lepiej. Widać to praktycznie na każdym kroku. Przede wszystkim ma to związek ze zwiększającą się dostępnością, a także rozwojem infrastruktury. Dotyczy to również Grupy Volkswagen, która dostarczyła o 42 procent więcej aut w pierwszym kwartale 2023 roku w porównaniu z rokiem poprzednim.

Volkswagen to jeden z liderów samochodów elektrycznych. Linia ID. rozwija się dynamicznie, podobnie jak sprzedaż. Najnowsze modele marki trafiają do klientów, którzy wymagają od aut elektrycznych nowoczesnych rozwiązań i dobrego zasięgu. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej osób wybiera rozwiązania Grupy Volkswagen. W pierwszym kwartale tego roku do klientów trafiło aż 141 tysięcy samochodów elektrycznych producentów tej grupy. W porównaniu do 2022 roku oznacza to przyrost aż o 42 procent, co jest znakomitym wynikiem.

Volkswagen ID.7 2023 debiutuje - dane techniczne, zasięg, moc

W przypadku rynku Europejskiego przyrost jest jeszcze bardziej widoczny. Do klientów trafiło ponad 98 tysięcy samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen. W pierwszym kwartale zeszłego roku było to zaledwie 58 500 aut. Oznacza to przyrost na poziomie 68 procent. W przypadku rynku północnoamerykańskiego, dostawy aut elektrycznych się podwoiły. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim problem z łańcuchem dostaw, który miał miejsce w zeszłym roku. Teraz takich problemów już nie ma, dzięki czemu wszyscy producenci mogą przywrócić dostarczanie samochodów. Jest to jednak szczególnie widoczne na przykładzie Volkswagena.

Volkswagen wciąż nie osiągnął jednak swojego celu związanego z łącznym udziałem aut elektrycznych w sprzedaży. Docelowo ma to być 10 procent jeszcze w tym roku. Na razie udział ten wynosi niemal siedem procent. Największym rynkiem dla aut elektrycznych jest Europa, gdzie sprzedano ich niemal 70 procent. Drugim rynkiem są Chiny, gdzie klientów znalazło 21 500 samochodów elektrycznych. Pod względem modeli, najpopularniejsze są ID.4 i ID.5, które kupiło aż 42 tysiące klientów. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen ID.3, a na trzecim Audi Q4 e-tron. Na czwartym miejscu znalazła się Skoda Enyaq, natomiast na piątym Audi Q8 e-tron.

Fot. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *