Hybrydowa rewolucja trwa i Ford inwestuje 42 miliony Euro w rozbudowę hiszpańskiej fabryki dla nowych 14. modeli hybrydowych, które zostaną pokazane w tym roku
W momencie, gdy trzeba walczyć z normami emisji spalin, producenci są zmuszeni czasem do radykalnych rozwiązań. Jednak wprowadzenie hybrydy może mieć duże korzyści dla zwykłych klientów, nawet jeśli ci nie za bardzo interesują się tym czy ich auto emituje 100 g/km CO2 czy 130 g/km CO2. Ford zapowiedział, że w 2021 roku pokazane zostaną dwa nowe samochody S-Max Hybrid oraz Galaxy Hybrid. Co to oznacza dla potencjalnych klientów? Przede wszystkim bardziej ekonomiczny układ napędowy, który zapewni mniejsze spalanie i większy zasięg na pełnym “tankowaniu”, a do tego całkiem duża moc w połączeniu z solidnym silnikiem.
Pod maską obu samochodów zagości jednostka 2.5 R4 wspomagana silnikiem elektrycznym o łącznej mocy około 200 KM i 210 Nm. Oba modele mają mieć dostępny tryb jazdy na energii elektrycznej, lecz Ford nie podał jeszcze informacji jaki zasięg będą w stanie uzyskać. Szacuje się, że będzie to około 40-60 km na pełnym ładowaniu. Jeśli martwi was, że wersje hybrydowe będą miały mniej miejsca w środku w związku z instalacją dodatkowych baterii i silnika elektrycznego to już was zapewniam, że ilość miejsca pozostanie taka sama. Będzie to odpowiednio do 2200 litrów dla S-Max w wersji 5-osobowej oraz 2339 litrów dla 7-osobowego Galaxy. Oczywiście dalej będzie można wybrać wariant 7-osobowy dla S-Max i 8-osobowy dla Galaxy.
Jednak wprowadzenie hybrydowych minivan’ów nie jest przypadkową aktywnością Forda. Wiąże się to z inwestycją 42 milionów euro w rozwój fabryki w Walencji (Hiszpania). Początkowo Ford inwestuje 24 miliony Euro w otwarcie pierwszej linii produkcyjnej, na której produkowane mają być właśnie S-Max i Galaxy, a później dołoży dodatkowe 18 milionów, aby otworzyć drugą linię. Będzie tam dodatkowo produkować takie modele jak Kuga Plug-In Hybrid czy Kuga Hybrid, a do końca 2020 roku ma się pojawić 14 nowych modeli z układem hybrydowym.
Foto. materiały prasowe
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments