Redaktor | Fotograf

Ford Transit Courier to jeden z najpopularniejszych małych dostawczaków w Europie. Oferuje praktyczne rozwiązania i przyzwoitą gamę silnikową. Teraz przyszła jednak pora na elektrycznego odpowiednika tego modelu. E-Transit Courier właśnie miał swoją premierę i przynosi sporo nowości. Przede wszystkim jest bardziej praktyczny niż poprzednik, a także ma być równie wygodny w użytkowaniu.

Rynek aut dostawczych zmienia się równie szybko jak samochodów osobowych. Również ten segment dotyka elektryfikacja. Na razie w ofercie można znaleźć elektryczne alternatywy dla firm kurierskich. Są to większe auta dostawcze, które służą przede wszystkim do rozwożenia paczek po okolicy. Teraz przyszła jednak pora także na mniejsze auta, chętnie wykorzystywane również przez mniejszych przedsiębiorców. Jednym z pierwszych jest Ford E-Transit Courier, który właśnie został zaprezentowany. Elektryczny dostawczak trafi na drogi już niedługo. Producent zapewnia wysoki zasięg na jednym ładowaniu, a także możliwość przewozu nawet dwóch europalet w środku.

Ford E-Transit Courier - debiut elektrycznego dostawczaka

Pod względem wymiarów, nowy E-Transit pod każdym względem przebija swojego spalinowego poprzednika. Przede wszystkim jest szerszy, dzięki czemu pomieści aż dwie europalety, co nie było możliwe w poprzedniku. Pojemność części załadunkowej to aż 3 metry sześcienne, co także jest znaczną poprawą. Ładowność maksymalna to 700 kilogramów, co jest całkowicie wystarczające jak na tę klasę samochodu. Praktycznym rozwiązaniem jest możliwość złożenia fotelu pasażera, co umożliwia przewożenie dłuższych ładunków, nawet powyżej 230 centymetrów.

Ford E-Transit Courier - debiut elektrycznego dostawczaka

We wnętrzu znajdą się najnowsze multimedia znane z innych modeli marki Ford. Wyższe opcje wyposażenia pozwolą na zamówienie dwóch 12-calowych wyświetlaczy. Jeden zastępuje klasyczne zegary, natomiast drugi odpowiada za multimedia. E-Transit zapewni także wielu asystentów jazdy. W opcji będzie można znaleźć aktywny tempomat czy asystenta martwego pola. Pod względem technicznym, Ford E-Transit otrzyma 136-konny silnik elektryczny, który przeniesie moc na przednią oś. Niestety, informacje na temat pojemności baterii nie są jeszcze dostępne, jednak zasięg powinien być wysoki. E-Transit trafi do salonów jeszcze w tym roku.

Fot. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *