Redaktor | Fotograf

Prawdopodobnie będzie to już ostatni tak okrągły rekord fabryki Opla w Gliwicach. Astra powstawała tam już od 1998 roku. Zaczęło się od Astry I Classic. Niestety, produkcja już niedługo zostanie zakończona. Wyprodukowany egzemplarz to wersja Enjoy z silnikiem 1.2 Turbo produkcji GM. Auto trafi do klienta w Niemczech.

Fabryka w Gliwicach była w swoich czasach jedną z najbardziej zaawansowanych na świecie. Produkcja Opli ruszyła tam już w 1998 roku. Zaczęło się od Astry I Classic. Na początku lat 2000. produkowano tam również model Agila i Zafira. Obok Astry K produkowano tam także model Cascada, czyli odmianę cabrio. Powstawał tam także jeden z najbardziej emocjonujących modeli Opla, czyli Astra OPC. Fabryka ma bardzo bogatą historię.

Fabrykę Opla w Gliwicach opuściło już 500 tysięcy sztuk modelu Astra

Jubileuszowe auto trafi do klienta w Niemczech. Wspomniana Astra K to odmiana Enjoy, czyli podstawowa wersja wyposażenia. Auto zostało pomalowane na niebiesko. Została zestawiona z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 110 koni, pochodzącym jeszcze od koncernu GM. Zestawiono ją z sześciostopniową skrzynią biegów. Nie jest to jednostka Puretech koncernu Stellantis, do którego teraz należy Opel. Silniki te będą z kolei produkowane w Polsce. Ich fabryka znajduje się w Tychach. Ma ona spełniać najwyższe standardy produkcji i jakości.

Fabrykę Opla w Gliwicach opuściło już 500 tysięcy sztuk modelu Astra

Niestety, wszystko co dobre kiedyś się kończy. Prawdopodobnie jest to ostatni tak okrągły wynik fabryki Opla w Gliwicach. Nowa generacja nie będzie już tam produkowana. W Gliwicach pozostanie fabryka koncernu Stellantis, jednak całkowicie zmienią się samochody tam produkowane. Produkcja Astry już niedługo się zakończy. Na Śląsku będą teraz powstawać Ople Movano, Peugeoty Boxery, Citroeny Jumpery i Fiaty Ducato. Innowacyjność ma polegać na tym, że w Gliwicach będą powstawać także ich elektryczne odmiany. Do 2025 roku mają one stanowić aż 70% rynku nowych aut dostawczych. Bez wątpienia będzie to bardzo ciekawy ruch ze strony koncernu, miejmy więc nadzieję, że polska fabryka będzie radziła sobie bardzo dobrze.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *