Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Szwedzka marka Volvo widzi zainteresowanie produktami premium dlatego szykuje trzecią generację flagowego XC90 i myśli o sedanie oraz kombi dla XC40

Mogłoby się wydawać, że Volvo XC90 jest z nami od niedawna, ale już 6 lat mija od debiutu tego auta na rynku. To kawał czasu i nawet rok temu przeprowadzono drobny facelifting SUV’a, aby mógł pozostać atrakcyjny dla klientów i wciąż aktualny. Teraz coraz więcej mówi się, że będzie następca, który da początek kolejnej generacji samochodów Volvo. Bo tak jak XC90 II zapoczątkowało nowy kierunek stylistyczny marki na najbliższe lata, tak XC90 III ma ponowić jego działanie, chociaż pojawia się pytanie, czy Volvo faktycznie będzie zmieniać swoją stylistykę? Raczej nie oczekujmy wielkich zmian, chociaż nie ulega wątpliwości, że zostanie wprowadzona platforma SPA w zaktualizowanej wersji, jako baza dla takich modeli jak S60/V60 oraz S90/V90.

Volvo uchodzi za jedną z najbezpieczniejszych marek samochodów na świecie i Szwedzi od lat starają się rozwijać technologie zmniejszające obrażenia w wypadkach lub eliminować je do zera (przeczytaj wyjątkową historię początków pasów bezpieczeństwa – TUTAJ). W tej kwestia jazda autonomiczna wydaje się idealnym rozwiązaniem, lecz XC90 III nie wskoczy jeszcze na pełny poziom jazdy autonomicznej i nie uzyska 5 stopnia. Niemniej jednak, auto będzie w stanie samo jechać i kontrolować wszystkie działania na tyle na ile pozwolą przepisy, bo to jest również sporym ograniczeniem. Na pewno zostaną zaktualizowane wszystkie systemy bezpieczeństwa, aby były jeszcze bardziej niezawodne.

Producent zdaje sobie sprawę, że ludzie chcą małego auta klasy premium i jak sam mówi, jest potencjał w serii 40, dlatego powstanie kolejne auto z tym oznaczeniem. Obecnie mamy tylko model XC40, ale w planach jest najprawdopodobniej S40 oraz V40. Byłaby to ciekawa propozycja dla klientów i bez wątpienia cieszyłaby się sporym zainteresowaniem. Ma to duże znaczenie w kontekście zwiększenia sprzedaży samochodów marki Volvo, bo producent chce pokonać kolejną barierę i zwiększyć zainteresowanie jego produktami na całym świecie.

XC90

Foto. materiały prasowe Volvo

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *