VW GOLF 8

Volkswagen rezygnuje z udziału w Paris Motor Show 2020

Po ogłoszeniu przez Lamborghini informacji o wycofaniu się z Genewa Motor Show, tym razem Volkswagen informuje o wycofaniu się z Paris Motor Show

Zaledwie kilka dni temu pisaliśmy, że Audi nie weźmie udziału w targach New York Auto Salon, a tu dochodzą nas słuchy, że Volkswagen również rezygnuje z udziału w wielkim wydarzeniu motoryzacyjnym, lecz tym razem padło na Paris Motor Show. Ta odbywająca się co dwa lata impreza, na przemian z Frankfurt Motor Show (IAA), cieszyła się dotychczas wielkim zainteresowaniem, bo w 2014 roku targi odwiedziło ponad 1 200 000 osób. Jednak patrząc na statystyki IAA z 2019 roku, gdzie na targach pojawiło się zaledwie 560 tysięcy osób, widać spadek zainteresowania tego typu imprezami wśród odwiedzających. Jednak warto zauważyć, że mówimy o marce Volkswagen, a nie o całej grupie VAG, chociaż wcześniej pojawiły się głosy, że niektóre marki opuszczą Genewa Motor Show.

Mowa o Lamborghini, które poinformowało o wycofaniu się z udziału w targach, więc możemy zakładać, że marka pokaże swoje nowości w Paryżu. Jednocześnie inne marki grupy na razie nie dały jasnego sygnału, że wycofują się z Paris Motor Show, więc możemy spodziewać się ich obecności, a ta byłaby wręcz wymagana, bo liczymy na kilka ciekawych premier. Pytanie co z innymi targami organizowanymi w Europie oraz czy zobaczymy tych producentów chociażby na naszych, polskich targach organizowanych w Poznaniu, w marcu tego roku. Miejmy nadzieję, że tak i w nieco większym składzie niż miało to miejsce rok temu.

Łatwo można zauważyć, że popularność targów spada z roku na rok i organizatorzy tych wydarzeń zdają sobie z tego sprawę. Producenci wolą tworzyć swoje własne wydarzenia i organizować zamknięte premiery dla swoich klientów i mediów. Coraz popularniejsze stają się premiery transmitowane za pośrednictwem platform streamingowych, bo te dają znacznie większe zasięgi niż fizyczne targi, a koszt przygotowania takiej transmisji jest kilkukrotnie mniejszy. Miejmy nadzieję, że producenci nie zrezygnują całkowicie z targów, bo to oznaczałoby duży spadek liczby eventów motoryzacyjnych na całym świecie.

Foto. materiały prasowe