Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

911 Speedster jest zwieńczeniem generacji 991, która była dla Porsche niezwykle ważna i przełomowa, a tym samym kończy pewien rozdział w hisotrii

Patrząc na oficjalną stronę Porsche widzimy wszystkie najnowsze modele z 911 generacji 992 na czele. Choć zleciało to jak jeden dzień to ta generacja jest na rynku od ponad roku, gdyż debiutowała w listopadzie 2018 roku. Zbliża się powoli 2020 rok, a Porsche wypuściło z fabryki ostatnie 911 generacji 991, czyli teoretycznie samochód, który zadebiutował w 2011 roku. Jak to możliwe? Zapewne niewielu pamięta o tym, że na koniec produkcji 991 Porsche stworzyło wariant Speedster, który był podsumowaniem wieloletniej działalności tej generacji na rynku. To właśnie ten model miał być zwieńczeniem kultowej i bardzo ważnej generacji 911, bo była to generacja z największą liczbą wariantów (m.in. GT2 RS, GT3 RS, 911 R, GT3 Touring czy Turbo S Exclusive), ale też sprzedano największą ilość egzemplarzy, bo aż 233 540.

911 Speedster ma pod maską 4-litrowy silnik generujący 510 KM, który połączony jest z 6-biegową skrzynią manualną. Samochód jest wyposażony w sztywne zawieszenie sportowe i zawiera wiele podzespołów z wersji GT3 RS. Dlaczego wybrano akurat wariant Speedster jako uhonorowanie produkcji generacji 991? Porsche zaznacza, że to właśnie Speedster ma duży wpływ na historię modelu 911 i oddaje w pełni zasady według, których tworzone są topowe 911-stki. Koniec produkcji 991 zbiega się z 70. rocznicą produkcji samochodów sportowych przez Porsche.

„Porsche oznacza zarówno tradycję, jak i innowację. Nigdzie nie znajduje to wyraźniejszego odzwierciedlenia niż w samym rdzeniu marki – 911. 911 zastąpił 356 w 1963 roku, a w następnych dziesięcioleciach nasz model z tylnym silnikiem stał się niezrównaną ikoną samochodu sportowego. W szczególności generacja 991 ustanowiła nowe standardy pod względem wydajności, właściwości jezdnych i wydajności. Napełnia mnie dumą, a także odrobiną smutku, że muszę go odsunąć na emeryturę. Od siebie mogę powiedzieć, że 991 sprawił mi ogromną przyjemność. ”

Michael Steiner, dyrektor ds. Badań i rozwoju Porsche AG

To wszystko sprawiło, że przed generacją 992 wielkie wyzwanie, aby sprostać oczekiwaniom jakie postawiło 991. Czy będzie takim samym sukcesem? Myślę, że tak, bo wizualnie jest genialne, a technicznie pozwala być dobrym daily i ma torowy potencjał. Dla Porsche to bardzo ważny model w kontekście historycznym i ideologicznym mimo, że więcej zarobi na modelu Panamera czy Cayenne. Miejmy nadzieję, że 992 otrzyma tyle samo, a nawet więcej wersji i będziemy mogli często podziwiać je na naszych drogach.

Foto. materiały prasowe Porsche

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *