Porsche

Zdjęcie tytułowe to nie fotomontaż ani żadna instalacja przywołująca na myśl sztukę współczesną. Warsztat tuningowy z Wisconsin, Kelly-Moss Road and Race stworzył być może najwytrzymalszą wersję ikonicznego Porsche 911

Opisywany wyżej model Porsche pochodzi z roku 1984 i na pierwszy rzut oka nie różni się zbytnio od swojej pierwotnej seryjnej wersji. Gdy jednak wgłębimy się w szczególy dowiemy się, że na potrzeby projektu zmieniono multum rzeczy. ,,Willy Sarafi”, jak twórcy nazwali swoje dziecko, ma wymienione dosłownie całe nadwozie, a nadkola zwiększono o trzy cale. Wewnętrzne przednie łuki mają teraz dodatkowe pięć cali prześwitu, a oprócz tego dołożono też podwójny cylinder hamulcowy z regulowanym balansem. Dołożono także skórzane siedzenia marki Recaro oraz kompletnie przebudowano zawieszenie – Willy’ego wyposażono w regulowane dwururowe amortyzatory Exe-Tc oraz sprężyny Eibacha. Ciężko wymienić wszystkie usprawnienia tego samochodu, ale wszystkie znajdziecie na stronie warsztatu.

Porsche

Modyfikacjom uległ również silnik, o którym w gąszczu ulepszeń nadwozia i podwozia nie zapomniano i wciąż prezentuje on moc godną 911. Ulepszona rzędowa szóstka o pojemności 3,4 litra generuje teraz 340 koni mechanicznych. Skrzynia biegów to zmodyfikowana manualna przekładnia 915. I mimo tak solidnych zmian wizualnych to silnik jest tym co najbardziej chwyci Nas za serce motomaniaka.

Porsche

Willy Safari jest osobliwym, ale bardzo intrygującym tworem. Co najważniejsze, bez wątpienia sprawdzi się w nawet najtrudniejszym terenie. Jako ciekawostkę można dodać, iż jest on do kupienia za 375 tysięcy dolarów. Ktoś chętny? Każdy sąsiad pozazdrości, a i drugiego takiego 911 na ulicy nie spotkacie, bo po prostu go nie ma. Unikalne Porsche to świetny kąsek do kolekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *