Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Porsche właśnie poszerzyło swoją gamę modeli 718. Do rodziny dołączyły nowe 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4, które staną się najmocniejszym modelami serii

Po raz pierwszy oba te modele korzystają z tej samej bazy technicznej. W związku z tym w obu znajdziemy ten sam 6 cylindrowy 4 litrowy wolnossący 420 konny silnik typu bokser bazujący na silnikach z serii 911. Moc zostaje przeniesiona za pomocą sześciostopniowej skrzyni manualnej. Ilość koni jest większa o 35 KM w przypadku modelu GT4 i o 45 KM w przypadku Spydera. Maksymalny moment 420 Nm osiągany jest od 5000 pat./min. Takie parametry mają oczywiście odzwierciedlenie w osiągach. Przyśpieszenie w obu przypadkach wynosi 4,4s do setki, a prędkość maksymalna nieznaczni przekracza 300km/h. Porsche chwali się również średnim spalaniem na poziomie 10,9l na 100 kilometrów osiągane między innymi dzięki adaptacyjnej kontroli cylindra, która przerywa proces wtrysku w jednej z głowic w trybie częściowego obciążenia, oraz dzięki nowym pizoelektrycznym wtryskiwaczom rozdzielającym proces wtrysku na pięć oddzielnych faz.

Przy 718 Cayman GT4 udało się zwiększyć docisk o 50% bez wpływu na opory powietrza. Tylne skrzydło wytwarza 20% więcej docisku niż wcześniej, a w obu modelach tłumik przy tworzy z tyłu przestrzeń funkcjonalnego dyfuzora, który przy 200km/h wytwarza 12kg docisku. GT4 dostępny jest również z pakietem Clubsport ze stalowym wzmocnieniem klatki bezpieczeństwa, gaśnicą i sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa po stronie kierowcy, co nadaje Caymanowi jeszcze bardziej wyścigowego charakteru.

718 Spydera natomiast cechować będzie wytrzymały, lekki materiałowy dach, który ma wytrzymywać nawet najwyższe prędkość osiągane przez ten pojazd, oraz nieobecny w modelu GT4 aktywny tylny spoiler, wysuwający się przy 120km/h.

Po raz pierwszy Spyder wykorzystuje to samo podwozie co GT4, a z nim trafia system tłumienia Porsche Active Suspension Management, zaprojektowanym specjalnie pod jazdę na torach. Obniża on prześwit o 30mm a tym samem środek ciężkości znajduje się bliżej nawierzchni. System ten oczywiście można wyłączyć.

W celu odpowiedniego wytracania prędkości, oba modele 718 posiadają duże aluminiowe zaciski typu monoblok, które doskonale radzą sobie w warunkach torowych. W opcji są również ceramiczne hamulce Porsche Ceramic Composite Brake. Po raz pierwszy w modelu Spyder zastosowano opony UHP charakteryzujące się wysokimi osiągami.

Wszystkie te zmiany doprowadziły do znaczącej poprawy osiągów w obu wersjach, a szczególnie w wersji Spyder, która jeszcze nigdy nie była aż tak blisko powiązana z modelem Cayman. W przypadku wersji GT4 poskutkowało to poprawą czasu na Nordschleife o 10 sekund w porównaniu do poprzednika. Porsche tym samym udowadnia, że nie ma czego się wstydzić kupując ich najtańsze modele. A te zostały już wycenione: 456 tysięcy złotych za wersję Spyder, a 478 tysięcy za Caymana.

Foto. materiały prasowe Porsche

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *