Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Škoda bardzo silnie rywalizuje w motorsporcie, dlatego teraz pokazuje nową, odświeżoną wersję swojego rajdowego modelu, który podbija kręte wiraże

Nowa Škoda, która została zaprezentowana w grudniu zeszłego roku uzyskał homologację FIA, tym samym samochód jest już gotowy do rywalizacji i wkrótce trafi na odcinki rajdowe. Wóz podążył za designem, który był nam znany z drogowych modeli Fabii. Podobnie jak w cywilnej wersji, zmienił sie przód wraz z lampami. Jednakże w parze ze zmianami w wyglądzie, poprawie uległy zarówno osiągi jak i wytrzymałość. Czeska marka korzystając z doświadczeń z poprzednich wcieleń rajdowej Fabii, dokonała wielu poprawek, a wóz przejechał wiele kilometrów testów.

Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik 1.6 otrzymał nową pompę oleju z udoskonaloną regulacją hydrauliczną, elektryczną pompę wody oraz jeszcze lepszy system chłodzący. Turbo dziura została wyeliminowana dzięki elektrycznemu sterowaniu przepływu między wałem korbowym a alternatorem. Przełożenia biegów zostały dostosowane do zmienionej charakterystyki silnika, a skrzyni zwiększono żywotność. Do tego dochodzi nowa elektronika, a w niej między innymi system kontrolny od Magnetti Marelli oraz nowy wyświetlacz. Nadwozie zostało wzmocnione, a wewnątrz pojazdu została zainstalowana klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA na przepisy z roku 2019.

Szef wydziału Škoda Motorsport, Michal Hrabánek, o nowej Fabii wypowiadał się następująco: “Udoskonalona Škoda Fabia R5 to kontynuacja naszego udanego projektu R5. Cały projekt przebiega zgodnie z początkowo ustalonym harmonogramem. Pomyślna homologacja nastąpiła zgodnie z nowymi standardami bezpieczeństwa FIA. Obecnie jesteśmy skoncentrowani na premierze nowego pojazdu oraz rozpoczęciu w tym samym czasie budowy pierwszego pojazdu dla klienta.”

Foto. materiały prasowe Škoda

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *