Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Elektryczne Twingo? To możliwe, a do tego wykorzysta technologie ze Smart EQ ForFour, czyli można powiedzieć, że będą bliźniakami

Mogłoby się wydawać, że segment Smarta EQ ForFour to segment niszowy i raczej nie za wielu producentów będzie się tam wybierać, a Smart może sobie spokojnie spać. Tak też było przez długi czas, bo choć wielu próbowało to niewielu do tego celu dotarło, a próby zrzucenia Smarta z tronu kończyły się fiaskiem. Sam Smart też bardzo wyładniał, więc jednocześnie stał się większym i trudniejszym graczem, ale nie zapominajmy o Renault Twingo. Jeśli w przeciągu ostatniego roku coś wam przeszkodziło i nie słyszeliście o planach na wprowadzenie jego elektrycznej wersji to wam przypominamy – w 2020 roku pojawi się elektryczne Twingo.

Jednak jak wynika z najnowszych informacji, Twingo będzie korzystać z tej samej platformy co Smart EQ ForFour. Czy to oznacza takie same osiągi? Wiele na to wskazuje, a wtedy akumulator miałby pojemność 17,6 kWh. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 82 KM można osiągnąć zasięg na poziomie 145 km. Nie jest to dużo szczególnie, że maksymalna prędkość 130 km/h, a czas potrzebny na rozpędzenie się do setki (czyli prawie prędkości maksymalnej) to około 12 sekund. Osiągi niezbyt rewelacyjne na pierwszy rzut oka, ale wystarczy przypomnieć sobie do jakich zadań to auto zostało stworzone. Przecież to samochód typowo do miasta, lekarstwo na zakorkowane drogi i ciasne miejsca parkingowe. Więcej jak 100 km dziennie tego typu auta nie pokonują i to chyba za dużo jak dla nich.

No dobrze, ale może was martwić ten zasięg. Dlatego dostępne jest szybkie ładowanie i od 0 do 80% ładowanie trwa tylko 40 minut. Zatem nie jest to chyba taki zły rezultat. Pojedziecie do pracy, wepniecie do służbowej ładowarki, a na lunch można już wyskoczyć z pełnym zasięgiem i potem znowu sobie doładować. Dwie osoby spokojnie do auta wejdą, więc i kolegę z pracy zabierzecie. Przy okazji nie emitujecie CO2 do atmosfery (ale robią to elektrownie, z których macie prąd do auta) i wszyscy są szczęśliwi. Prawda, że proste? Teraz wystarczy poczekać na cennik (Smart zaczyna się od 98 400 zł)…

Foto. materiały prasowe

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *