Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Formentor to jedna z ciekawszych premier w 2020 roku szczególnie, że może stać się najmocniejszym modelem Cupra w dotychczasowej gamie

Od czasu, gdy Cupra stała się samodzielną marką widać, że ich plany na przyszłość stają się coraz odważniejsze. Modele spod znaku Cupra zapewniają nie tylko najwyższe sportowe osiągi, ale te samochody zachwycają również wyglądem. Jeśli obserwujecie poczynania tej marki to mogliście zauważyć taki koncept jak Formentor. Auto już w fazie konceptu wygląda bardzo “realnie” i mogłoby w takim stanie wyjechać na drogę. Co najważniejsze, różni się wyglądem od typowych konstrukcji VAG’a czy samej Cupry. Teraz przyłapano podczas testów jeden z egzemplarzy, więc możemy spodziewać się oficjalnej premiery wersji drogowej w najbliższym czasie. Co skrywa kamuflaż?

W zasadzie to auto ukryte pod maskowaniem zdaje się do złudzenia przypominać zaprezentowany wcześniej koncept. Zatem czy tak trafi do produkcji? Wiele na to wskazuje, bo przyglądając się zderzakom, linii nadwozia czy układzie elementów konstrukcyjnych wszystko zdaje się być dokładnie takie samo jak w przypadku konceptu z tego roku. Jedyny różnica to tak naprawdę dyfuzor, bo muł testowy ma coś co dyfuzora nie przypomina. Zdjęć środka nie ma, ale możemy założyć, że auto dostanie bardzo zbliżone wnętrze do tego z konceptu, a tam umieszczono 10-calowy ekran główny i nowe przyciski do obsługi ustawień samochodu.

Koncept miał napęd hybrydowy, czyli połączenie jednostki 1.5 TSI (ta sama co w Seacie Arona) z silnikiem elektrycznym, co w rezultacie daje około 245 KM. Zasięg na elektryku? Zaledwie 50 km, choć w tym przypadku to nie jest istotne. Niewykluczone, że ostatecznie pod maskę trafi jednostka z Cupry Ateca, czyli 2.0 R4 o mocy 300 KM i to właśnie o tym silniku mówi się najwięcej. Ciekawe byłoby połączenie tej jednostki z silnikiem elektrycznym, wtedy otrzymalibyśmy około 400 KM. Jeśli już jesteśmy przy tej wartości to warto wspomnieć, że pewne tajemnicze źródła mówią o jednostce R5 VAG’a, czyli dokładnie tej samej, która gości w Audi RS3. Czyżby szykowała się najszybsza Cupra w historii?

Foto. Carscoops oraz materiały prasowe Cupra

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *