Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Nowe BMW M4 wkrótce zadebiutuje, ale modelem M4 GT3 producent zdradza więcej niż moglibyśmy sobie wyobrazić, a do tego zastąpi M6 GT3

Premiera takich modeli jak M3 i M4 to nie tylko jeden z najbardziej burzliwych tematów w sieci, gdzie wyciekły zdjęcia rzekomo z fabryki, ale również ważne samochody w kontekście przyszłości marki i jej stylistyki. O ile zdjęcia z fabryki w dużym stopniu były naginaniem rzeczywistości i fotomontażem tak teraz BMW oficjalnie chce promować model M4 z wykorzystaniem serii GT3. Oczywiście plan jest długofalowy, bo model GT3 na bazie nowego M4 zadebiutuje w sezonie 2020 i wprowadzi wiele zmian dla zespołów.

03th March 2015BMW M6 GT3 Testing

“Nerki” w nowych modelach BMW są najbardziej kontrowersyjnym elementem, który zaczął się wraz z pojawieniem nowej serii 7. Dalej widzieliśmy efekt kuli śnieżnej, bo każdy kolejny model dostawał większe nerki, chociaż w serii 3 miały one dosyć normalny rozmiar. Wtedy też pojawiły się pytania co z M3/M4. Concept 4 wskazywało na duże nerki, ale rzekome zdjęcia z fabryki pokazały dwie wersje. Teraz na teaserze nowego M4 GT3 widzimy ponownie duże nerki wraz światłami, które najprawdopodobniej będą wykonane w technologii laserowej. Jednak M4 GT3 ma jeszcze inne znaczenie, szczególnie dla motorsportu.

„Logiczne jest, że przyszłe najlepsze modele wyścigów konsumenckich będą oparte na nowej generacji BMW M4. Będziemy już wyznaczać nowe standardy w zakresie sportowych osiągów w produkcji, dlatego sensowne jest również zaprezentowanie nowego samochodu sportowego GT3 na tej platformie. ”

powiedział Markus Flasch, CEO BMW M GmbH
03th March 2015BMW M6 GT3 Testing

Teraz BMW wystawia model M6 GT3, którego technologia nie jest już topowa na świecie, a ten model ma swoje lata. Jak pokazuje historia jest to model bardzo licznie zwyciężający i teraz nowe GT3 musi kontynuować ten trend. Seryjne M4 ma mieć silnik o mocy ponad 500 KM i taka też jednostka trafi do wersji GT3, lecz będzie ona mocno zmodyfikowana. W sezonie 2020 auto występować będzie bardziej w fazie testów i badań, aniżeli w poważnych zmaganiach. Dopiero sezon 2021 okaże się sprawdzianem dla nowego BMW.

Foto. materiały prasowe BMW

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *