Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

ABT wprowadza bardzo szalone modyfikacje do pojazdów, ale trzeba przyznać, że każdy ich pojazd wygląda genialnie i olśniewająco tak jak to Audi RS6

Audi RS6 C7 to bez wątpienia udany model dla niemieckiego producenta, który cieszył się dużą sprzedażą na całym świecie i stało się synonimem sportowego kombi o szerokim wachlarzu zastosowań. Stosunkowo niedawno zadebiutowała generacja C8, czyli najnowsze wcielenie Audi RS6 i już teraz wiadomo, że będzie to jeszcze lepszy samochód nie tylko pod względem mechanicznym czy wizualnym, lecz także marketingowym. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta – ludzie pokochali nowe RS6 i liczba zamówień w samych Stanach Zjednoczonych przerosła wszelkie oczekiwania, a w Europie nie brakuje podobnych głosów. Teraz ABT wzięło sportowe kombi na warsztat, aby sprawdzić ile da się wciągnąć z tego silnika oraz wprowadzić drobne zmiany wizualne. Jak im to wyszło?

Najważniejsze zmiany zaszły pod maską, bo tam zamiast standardowych 600 KM i 800 Nm, dzięki ABT Performance Upgrade pojawiło się aż 700 KM i 880 Nm. To sprawia, że z seryjnego przyspieszenia na poziomie 3,6 sekundy udało się uciąć aż 0,3 sekundy i teraz czas potrzebny na uzyskanie 100 km/h to zaledwie 3,3 s. Taki wynik robi jeszcze większe wrażenie i bez wątpienia jest godny uwagi. ABT nie wspomina nic o modyfikacji zawieszenia, ale za to dokłada specjalny zestaw kutych felg, które można opcjonalnie wybrać. Ciekawe czy po takiej modyfikacji nowe RS6 lepiej brzmi nawet na seryjnym wydechu, bo producent również w tej kwestii nie wprowadził żadnych modyfikacji.

Wizualnie większych zmian nie ma poza nowymi felgami, ale niewykluczone, że z czasem ABT zaprezentuje pakiet dokładek i spojlerów. Należy pamiętać, że ABT pracuje nad nowym RS6-R, czyli topową wersją, która w generacji C7 rozwijała 730 KM. Tutaj możemy spodziewać się nawet wartości rzędu 750-770 KM, chociaż ujrzenie wyniku 800 KM i 1000 Nm byłoby bardzo przyjemne dla oka. Co ciekawe, po modyfikacji ABT dalej jest założony “elektroniczny kaganiec” blokujący prędkościomierz na wartości 305 km/h. Myślę, że spokojnie przekroczenie tej bariery nie stanowi dla RS6 ABT większego problemu. Chociaż trzeba przyznać, że zastanawiające jest ile pojechałoby takie Audi po modyfikacjach bez żadnego elektronicznego ograniczenia.

Foto. materiały prasowe

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *